Prowadzenie własnej placówki gastronomicznej we franczyzowym modelu biznesowym jest w naszym kraju coraz popularniejsze. To jeden z najbardziej dochodowych i najbezpieczniejszych sposobów na rozwój działalności gospodarczej. Okazuje się, że równie popularne stało się zamawianie jedzenia online. Co więcej, to właśnie wśród młodych osób, które stanowią ogromną część naszego społeczeństwa, to właśnie telefon i aplikacje zastępują realny kontakt z obsługą restauracji. W związku z tym, jeśli prowadzicie własną restaurację franczyzową, idealnym rozwiązaniem okaże się wprowadzenie systemu zamówień online. Jakie są jego zalety?
Wzrost ilości, a także i wartości zamówień
Żaden z klientów nie lubi długiego czekania w kolejkach, by zamówić swoje ulubione danie. Co więcej, dla restauracji zwykle bezpośrednia obsługa jest jedynym kanałem sprzedażowym. Wdrożenie systemu zamówień online otwiera kolejną możliwość sprzedaży. Nie da się ukryć, że znacznie przełoży się to na liczbę składanych zamówień.
Dodatkowo system zamówień online sprawi również, że znacznie rozszerzy się grupa potencjalnych klientów. Osoby, które decydują się złożyć zamówienie za pośrednictwem sieci, to całkiem inny typ klienta – takie osoby z pewnością rzadko odwiedzały lokale gastronomiczne osobiście. System ten otworzy więc znacznie nowe i innowacyjne możliwości. Takie możliwości daje na przykład Sushi World.
Warto również wspomnieć o dynamicznym wzroście wartości zamówień. Klienci odwiedzający restaurację osobiście, zwykle zamawiają dania w pośpiechu, gdyż nieznajomości karty dań, a także zbieranie obsłudze dodatkowego czasu na wyjaśnienia, bywa dla nich często krępująca. Zamawiając online, mają oni dostęp do pełnej oferty dań danego lokalu.
Co więcej, w spokoju i bez pośpiechu może się z nią zapoznać i przejrzeć zdjęcia potraw. System zamówień online stwarza także możliwość kreowania automatycznych podpowiedzi, które zasugerują klientowi danie i dodatki, bazujące na jego poprzednich wyborach. Dodatkowo całkowicie wyeliminowana jest możliwość popełnienia błędu przy przyjmowaniu zamówienia, a to z kolei zwiększa poziom zadowolenia klientów.
Zwiększ wydajność pracy, poziom obsługi, a także poszerz bazę klientów
Nie da się ukryć, że to właśnie wdrożenie systemu zamówień online jest najlepszym sposobem na wykreowanie bazy klientów. Co więcej, istnieje prawdopodobieństwo, że coraz chętniej będą oni do nas wracali. Dane osobowe zebrane podczas przetwarzania zamówień z powodzeniem można wykorzystać do celów marketingowych, czy wysyłania spersonalizowanych ofert lub rabatów dla klientów.
Nie sposób pominąć tego, że system zamówień online znacznie odciąża i ułatwia pracę całemu zespołowi. Personel nie musi martwić się telefonami od klientów przy stale rosnącej kolejce w lokalu. Właściciel z kolei nie musi zatrudniać dodatkowych osób, co pozwala na wykreowanie oszczędności. To z kolei jest nieodłącznie powiązane zer wzrostem jakości obsługi. System zamówień online pozwoli na zbudowanie bazy klientów, a także śledzenia ich preferencji. Dzięki temu będą oni mogli zostać powiadamiani o nowych ofertach, dopasowanych do ich aktualnych potrzeb. W tym momencie jakość obsługi znacznie wzrasta, a tym samym buduje się lojalność i zaufanie klientów.
Bądź na bieżąco ze statystykami i opiniami
Świat gastronomi został zdominowany przez internetowe opinie wystawiane przez klientów. System rezerwacji online umożliwia wysyłanie do nich próśb o ocenę jakości obsługi i zamówienia. Wobec tego franczyzowy lokal gastronomiczny zyskuje wysokie wyniki, a to z kolei przyciąga kolejnych klientów. Łatwo można się domyślić, że przełoży się to na zwiększenie obrotów w lokalu.
Warto również wspomnieć, że system rezerwacji online gromadzi również statystyki, a to z kolei sprzyja analizom i wprowadzaniu ulepszeń w lokalu, by wykreować przestrzeń jeszcze bardziej przyjazną klientom.