Franczyza w branży gastronomicznej – czy to coś dla Ciebie?

Model działalności franczyzowej do niedawna popularny był jedynie na Zachodzie. Okazuje się, że wraz z sukcesywnym jego rozwojem, pomysł ten przyjął się również w naszym kraju. Przyjęło się, że działalność franczyzową można rozpocząć obecnie w przeróżnych branżach, jednak prym niezmiennie wiedzie gastronomia. Placówki działające na zasadzie umowy franczyzowej w branży gastronomicznej rozwijają się w zastraszającym tempie. Dlaczego więc to właśnie franczyza w gastronomii jest dobrym pomysłem?

Dlaczego to właśnie w branży gastronomicznej franczyza stała się tak popularna?

Nie da się ukryć, że model prowadzenia działalności franczyzowej w branży gastronomicznej obecnie bije prawdziwe rekordy popularności. Dlaczego właśnie tak się dzieje? Otóż po pierwsze franczyza jest niezwykle bezpieczną formą rozpoczęcia własnej działalności, a po drugie – dobrze prowadzony lokal gastronomiczny nigdy się nie znudzi. Znane przysłowie mówi, że ludzie jeść muszą i jest w tym ogromna ilość prawdy. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, którzy nosili się z zamiarem zaistnienia na rynku gastronomicznym z własną działalnością. Niestety konkurencja w tej niszy jest ogromna i niezwykle ciężko jest się przebić nowym lokalom, a także sprawić, aby dana marka zaczęła być rozpoznawalna.

W tym momencie z pomocą przychodzi franczyza, które jest jedną ze sprawdzonych metod na rozpoczęcie przygody z lokalem gastronomicznym. Swoją efektywność zawdzięcza ona przede wszystkim przysłowiowemu zapleczu, jakie dostaje franczyzobiorca, a także temu, że otwiera przed nim drogę do nowych możliwości, a co za tym idzie – również do wysokich zarobków. Śmiało można powiedzieć, że jeśli zdecydujemy się właśnie na tę formę prowadzenia, to jednocześnie decydujemy się na niezwykle efektywny pomysł na biznes. Co prawda franczyzobiorca ma względem franczyzodawcy sporo obowiązków, z których najważniejszym z nich jest dopasowanie się do standardów panujących w całej sieci franczyzowej. Zalicza się do tego, chociażby przestrzeganie jednolitych standardów obsługi klienta, a także kupowanie i zamawianie towarów od jednego dostawcy. Niemniej jednak należy pamiętać, że to właśnie te standardy stoją za sukcesem franczyzobiorcy, więc stosowanie się do nich i respektowanie ich, przyniesie nam takie same korzyści.

Franczyza w gastronomi- największe zalety tego modelu biznesowego

Franczyza w gastronomii nie bez przyczyny stała się jednym z najpopularniejszych modeli biznesowych. Franczyzobiorca może uzyskać sporo korzyści, oczywiście przy odpowiednim zaangażowaniu i trzymaniu się wyznaczonych standardów.

Pierwszą i bez wątpienia najważniejszą zaletą jest to, że decydując się na ten model biznesowy w gastronomii, franczyzobiorca decyduje się na rozpoczęcie i prowadzenie działalności pod szyldem znanej już marki. Łatwo można się domyślić, że będzie miała ona już szerokie grono klientów, a także będzie cieszyć się pozytywnymi opinia. To znacznie ułatwi pozyskanie pierwszych klientów, a także zadecyduje o sukcesie placówki. Kolejno, niezwykle ważne jest to, że otrzymuje się już gotowe menu, które jest sprawdzone i przede wszystkim lubiane przez tysiące polskich klientów. Franczyzobiorca nie musi się więc obawiać, czy trafi on w gusta klientów. Gotowe menu przyniosło już sukces franczyzodawcy, więc klienci na pewno dobrze rozpoznają serwowane dania i chętnie po nie wracają.

Franczyza w gastronomi to również dobry pomysł dlatego, że udostępniane jest całe doświadczenie branżowe. W praktyce oznacza to, że chcąc wejść na rynek w branży gastronomicznej, franczyzobiorca nie musi posiadać odpowiedniego przygotowania zawodowego – wszystkie niezbędne informacje i pomoc uzyska on od franczyzodawcy. Istnieje więc możliwość uczestnictwa w kursach szkoleniowych, a także korzystanie z pomocy naukowych i opracować, gdzie krok po kroku można nauczyć się jak prowadzić własną firmę.

Log In