Franczyza w branży gastronomicznej – dlaczego to dobry pomysł?

Rozglądasz się dookoła i szukasz pomysłu na swoje życie, na dobry dochodowy interes, w którym będziesz się mogła realizować. Szukasz czegoś, co Ci pozwoli na samodzielność, ale w razie kłopotów, zapewni Ci profesjonalną pomoc i wsparcie doświadczonych ludzi z długoletnim stażem. Masz wątpliwości co do swoich umiejętności oraz zdolności finansowych. Masz ochotę zaryzykować i spróbować swoich sił na wolnym rynku. Idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie franczyza w branży gastronomicznej. Dlaczego to dobry pomysł?

Franczyza w branży gastronomicznej – czy to dobry pomysł?

Taki rodzaj biznesu otwiera przed tobą wiele możliwości. Zaletą wejścia w branżę gastronomiczną w obecnym czasie jest duży rozwój i zapotrzebowanie na ten rodzaj usług. Zmiana nawyków żywieniowych, kultury spożycia posiłków, zmiany społeczne i zawodowe rokują dobre prognozy dla tego typu branży.

Zainteresowanie konsumentów nowymi smakami i odkrywanie nowych przepisów kulinarnych generują zapotrzebowanie na egzotyczne bary i restauracje. Badania rynku usług gastronomicznych wskazują, że duża część społeczeństwa lubi i chętnie spędza czas z rodziną i znajomymi w różnego rodzaju restauracjach, barach, kawiarniach i pubach. Samodzielne wejście w ten rodzaj usług może stwarzać wiele trudności, ale w połączeniu z dużym patronem na zasadzie franczyzy może być korzystne dla obu stron. Gastronomia jest trudnym rynkiem, ale rozwojowym.

Prawie wszystkie duże sieci gastronomiczne działają na zasadzie franczyzy. Warto tu wspomnieć o gigantach gastronomicznych takich jak KFC czy Starbucks oraz pomniejsze, jak sushi bary, które także szturmem zdobywają nowych konsumentów. Dlatego branża gastronomiczna ma dobre prognozy rozwojowe, a ludzie zamierzają wydawać więcej swoich pieniędzy na jedzenie poza domem.

Franczyza w branży gastronomicznej. Dlaczego to dobry pomysł?

Niewątpliwą zaletą franczyzy jest oparcie i siła jaką daje współpraca  w modelu franczyzowym. Zaplecze, które zapewnia prestiż, znane logo daje już na starcie przewagę nad konkurencją. Jeżeli nie mamy renomy w branży gastronomicznej trudniej jest zdobyć klienta, dobre znane logo i marka dają gwarancję, że konsument chętnie do nas przyjdzie. Konsumenta przyciągnie znany smak i znajomość tej konkretnej marki.

Franczyzodawca jest nam w stanie zapewnić sprawdzone rozwiązania, przetestowane przez wiele lat działalności na rodzimym rynku, ale i światowym. Zna optymalne rozwiązania, jak i techniki prowadzenia gastronomii. Jest w stanie bardzo szybko wprowadzić nowe technologie i nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi, aby zoptymalizować pracę i wydatki w firmie.

Duży wie lepiej – to hasło sprawdza się przy przekazywaniu wiedzy na różnego rodzaju szkoleniach, które oferuje franczyzodawca. Kursy, szkolenia, merytoryczna pomoc z zakresu asortymentu, przygotowania posiłków, prowadzenia biznesu to wszystko oferuje nam model franczyzy. Wsparcie merytoryczne jest również dużą zaletą tej współpracy, ponieważ nie zawsze mamy wiedzę i doświadczenie w branży gastronomicznej, a ten model współpracy daje nam gwarancję zdobycia tej konkretnej wiedzy w danej dziedzinie.

Licencja daje nam dostęp do gotowych rozwiązań w kwestii wystroju i wyposażenia naszego lokalu. Daje również prawo do używania rozpoznawalnych uniformów, kolorów, znaków firmowych, czapek lub gadżetów.

Umowa z franczyzodawcą zapewnia nam współpracę z dobrymi dostawcami i wiąże się z dostępem do dobrych kontrahentów, którzy będą dostarczać nam sprawdzone produkty w atrakcyjnych i konkurencyjnych cenach. Warunki te byłyby nie do wynegocjowania przez małą firmę. Nie możemy zapomnieć o ważnym aspekcie naszej współpracy, jaką jest korzystanie ze wspólnej reklamy. Ogromne kwoty, które są przeznaczane w dużych firmach na ogólnokrajowe lub zgoła ogólnoświatowe akcje marketingowe oraz reklamowe byłyby niemożliwe do zrealizowania dla małego biznesu.

Log In