Franczyza – czy to bezpieczny model biznesowy?

Franczyzy restauracyjne nadal plasują się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych franczyz na rynku, co tylko dowodzi z jakimi są skutecznym przedsięwzięciami biznesowymi. Jeśli zastanawiasz się, czy współpraca z naszą marką na właśnie takiej płaszczyźnie będzie dla Ciebie opłacalna, poświęć trochę czasu na przyjrzenie się wszystkim zaletą tego rozwiązania.

Finansowanie

Zebranie funduszy na uruchomienie działalności gastronomicznej jest zwykle proste tylko na papierze oraz w czasie konsultacji z bankiem. Banki zazwyczaj mają pojęcie, co wiąże się z otwieraniem restauracji, dlatego zwykle wiedzą, czego szukać, aby ich strona mogła czuć się komfortowo przy zatwierdzaniu kredytu. Finansowanie nigdy nie jest łatwe, a w dzisiejszym klimacie gospodarczym spowodowanym pandemią; otwarcie restauracji samodzielnie jest jeszcze bardziej karkołomnym zdaniem.

Bez względu na to, jaką franczyzę kupujesz, zawsze możesz założyć, że finansowanie bankowe będzie o wiele trudniejsze. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jedynym źródłem finansowania może być kredyt. Jeśli to jest droga, którą zamierzasz wybrać zachowaj ostrożność.

 

Szkolenie i wsparcie

Franczyzobiorcy mogą spodziewać się bardzo wszechstronnego procesu szkoleniowego, zanim będą mogli uruchomić swoje restauracje. Ta zaleta pozwala właścicielowi restauracji nauczyć się wszystkich kluczowych kroków, które doprowadzą go do sukcesu w biznesie, czego niezależny właściciel restauracji prawdopodobnie nigdy nie otrzyma.

Liczba szkoleń i wsparcia udzielanego przez naszą markę jest bardzo cenna na wczesnym etapie otwarcia biznesu. Przekazana Ci wiedza będzie miała wpływ na wszystkie standardy, Twoje cele i model biznesowy, obsługę klienta, księgowość i procesy przygotowywania żywności (Sushi World umożliwia indywidualne dostosowanie menu). Nawet osoba z niewielkim doświadczeniem w gastronomi lub jego brakiem jest w stanie poradzić sobie z prowadzeniem biznesu posiadając przekazane jej know-how.

Model take away naszej marki znacznie przyczynia się do ułatwienia początkowych i późniejszych etapów prowadzenia działalności. Jest to znacznie mniej kosztowne i pomaga zachować ciągłość pracy, dzięki możliwości obsługi większej liczny zamówień, nieograniczonej stolikami. Co więcej, w obecnym okresie to właśnie dostarczanie jedzenia na wynos jest głównym źródłem dochodu każdej działalności gastronomicznej. Take away to rozwiązanie, dzięki któremu restauracja zachowa płynność i bezpieczeństwo w tak trudnych dla branży czasach.

 

Natychmiastowe rozpoznawanie marki

Jednym z najważniejszych powodów, dla których ludzie stają się właścicielami restauracji na zasadzie franczyzy, jest to, że mogą czerpać korzyści z natychmiastowej rozpoznawalności marki i zdobyć zaufanie konsumentów, które zwykle zajmuje wiele lat. Ta znajomość i reputacja pozwalają właścicielowi na natychmiastowe przejęcie franczyzy, bez konieczności rozpoczynania od zera, aby zdobyć bazę klientów.

Nowi właściciele franczyzy czerpią ogromne korzyści z tego scenariusza, w którym klient podąża bezpośrednio za marką. Właściciel takiej restauracji jest w stanie czerpać korzyści od razu, ponieważ franczyzodawca już podjął ryzyko, nauczył się podstaw i nabrał całe doświadczenie metodą błędów i prób, więc nowi właściciele nie muszą już tego robić.

Jest to również mocna strona tego modelu, która w dużym stopniu jest odpowiedziom na to, dlaczego franczyzy restauracyjne odnoszą większe sukcesy niż własność niezależna. Franczyza zostaje powiązana z już ugruntowaną marką, a klienci kojarzą ją z pewnym poziomem jakości, którego znają i oczekują.

Klientów nie obchodzi, kto jest właścicielem firmy, ale obchodzi ich to, że za każdym razem będą dostawać ten sam wspaniały produkt. Klienci czerpią radość z konsekwencji i wiedząc, że mogą otrzymać dokładnie tą samą, ulubioną potrawę z dowolnej lokalizacji z dowolnej restauracji franczyzowej i mają poczucie, że są mniej narażeni na ryzyko przy wydawaniu pieniędzy, ponieważ już wiedzą, czego się spodziewać.

Chcesz otworzyć swój dochodowy biznes?

Zadzwoń!