Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością ponoszenia ryzyka jej niepowodzenia. Branża gastronomiczna jest w tym kontekście szczególnie trudna. Na rynku nie tylko panuje duża konkurencja, ale również to, czy restauracja będzie przynosić oczekiwane zyski zależy od bardzo wielu czynników. Rozwiązaniem dla chcących postawi pierwsze kroki w gastronomii jest franczyza. Sprawdzamy, dlaczego.
Dlaczego gastronomia jest trudną branżą?
Na początek warto zastanowić się, dlaczego tak trudno osiągnąć sukces w branży gastronomicznej. Widzimy przecież, jak wiele – wydawało by się dobrze prosperujących – lokali upada. Otóż na sukces składa się bardzo wiele czynników. Kluczowy jest dobór lokalizacji, tak aby klienci mogli w prosty sposób do nas dotrzeć. Lokalizacja ma znaczenie nawet, jeśli skupiamy się na prowadzeniu restauracji w modelu take-away, czyli jedzenia na wynos. Dodatkowo należy tak dobrać menu, aby trafić w gusta klientów. Musimy posiadać dobre i sprawdzone receptury, a także zadbać o reklamę z prawdziwego zdarzenia. Pominięcie choć jednego czynnika może sprawić, że zamiast wielkiego sukcesu poniesiemy sromotną porażkę.
Czym jest franczyza?
Franczyza to nic innego, jak możliwość otworzenia działalności gospodarczej pod szyldem firmy, która już istnieje na rynku. Na franczyzę coraz częściej decydują się właściciele lokali gastronomicznych, którzy nie mają dobrego pomysłu na swój własny biznes lub zwyczajnie boją się eksperymentować. Korzystanie z franczyzy niesie za sobą wiele korzyści, wśród których można wymienić:
✔️ otworzenie lokalu pod znanym już na rynku szyldem, co daje większą możliwość pozyskania klienta,
✔️ otrzymanie gotowej propozycji menu oraz receptur,
✔️ pomoc w znalezieniu odpowiedniego lokalu do prowadzenia restauracji,
✔️ pomoc w urządzeniu restauracji,
✔️ pomoc w rozreklamowaniu swojej działalności.
W zamian za korzyści, jakie odnosi franczyzobiorca, jest on zobowiązany do dzielenia zysków z franczyzodawcą. Podział ten jest jednak każdorazowo określony w umowie, dlatego franczyzobiorca od początku wie, jaki procent zysków będzie musiał oddać. Warto mieć na uwadze, że ryzyko poniesienia porażki po otwarciu własnej restauracji jest dużo bardziej bolesne, niż konieczność podziału zysków. Dodatkowo znaczną część pracy wykona za nas franczyzodawca, dzięki któremu nie musimy martwić się o odpowiednią reklamę czy też opracowanie menu.
Franczyza w gastronomii – dlaczego warto?
Ogromną zaletą franczyzy w gastronomii jest fakt, iż może zdecydować się na nią nawet osoba, która nie ma dużej wiedzy kulinarnej oraz na temat prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Teorię można bowiem nabyć z czasem, natomiast najważniejsza jest praktyka. Należy jednak uważnie wybierać partnerów franczyzowych, bowiem tylko to daje możliwość osiągnięcia korzyści. Dobrze skorzystać z oferty franczyzodawcy, jakim jest Sushi World.
Zasada jest prosta – w Sushi World serwuje się jedzenie głównie w modelu take-away, czyli na wynos. Jest to odpowiedź na potrzeby dzisiejszych czasów i społeczeństwa. Choć sam fakt podawania klientom sushi może nieco przerażać osoby, które nigdy nie przygotowywały tego dania, w rzeczywistości mogą je wykonywać nawet amatorzy na potrzeby domowe. Menu może zostać uproszczone, a więc dostosowane do możliwości osoby prowadzącej lokal gastronomiczny.
Warto pamiętać, że klienci coraz chętnie sięgają po pyszny sushi, które w dodatku jest bardzo zdrowe. Zamiast eksperymentować lepiej otworzyć lokal pod marką, która stała się już rozpoznawalna w świecie gastronomii. Daje to możliwość odniesienia sukcesu, ale przede wszystkim rozwoju w branży gastronomicznej. Franczyzodawca pomaga rozreklamować restaurację na różne sposoby, dzięki czemu franczyzobiorca może zająć się najważniejszą sprawą – prowadzeniem lokalu gastronomicznego.