Otworzenie własnego lokalu gastronomicznego wiąże się z koniecznością dopełnienia wielu formalności oraz posiadania swojego pomysłu na biznes. Rozwiązaniem dla wielu osób chcących prowadzić własną restaurację jest franczyza. Bardzo dużą popularność zyskuje model take-away, czyli oferowania jedzenia na wynos. Sprawdzamy, dlaczego tak jest.
Franczyza jest dla każdego?
Rezygnacja z etatu na rzecz prowadzenia własnego biznesu to marzenie wielu osób. Niemniej jednak spora część z nas zwyczajnie boi się, że pomysł na biznes nie wypali, a zainwestowane pieniądze przepadną. Problem potęguje fakt, iż obecnie mamy do czynienia z załamaniem rynku, przez co tym bardziej boimy się, że nasza restauracja nie pozyska aprobaty wśród lokalnej społeczności. Tymczasem decydując się na franczyzę otrzymujemy gotowy pomysł na biznes, który w dodatku został już sprawdzony przez innych restauratorów. Na przykład franczyza sushi z Sushi World to doskonały wybór również dla osób, które wcześniej nie miały zbyt wiele wspólnego z gastronomią.
Dlaczego właśnie gastronomia? Przede wszystkim usługi gastronomiczne cieszą się ogromnym powodzeniem również w czasie kryzysu gospodarczego, gdy działalności z innych branż często upadają. Co więcej, sushi to potrawa, po którą sięga coraz więcej Polaków nie tylko od święta. Wbrew pozorom techniki przyrządzania sushi może nauczyć się każdy, a menu na początku prowadzenia restauracji może zostać znacznie uproszczone, co jest sporym ułatwieniem dla właściciela. Restauratorzy otrzymują również pomoc w zakresie wystroju lokalu oraz stworzeniu efektywnej reklamy.
Take-away – odpowiedź na dzisiejsze potrzeby
Model take-away w gastronomii został przyjęty już jakiś czas temu. Pomimo, iż spożywanie posiłków na miejscu nadal jest w modzie, jedzenie na wynos jest niejako odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego społeczeństwa. Jego główną zaletą jest fakt, iż można złożyć zamówienie znacznie wcześniej, a następnie o omówionej godzinie odebrać odpowiednio zapakowany posiłek. Nie zawsze bowiem mamy czas na to, aby usiąść w lokalu i zjeść obiad czy też kolację. Co więcej, nie mamy nawet czasu na to, aby cierpliwie oczekiwać, aż nasze zamówienie zostanie zrealizowane.
Gotowy posiłek możemy odebrać bezpośrednio w lokalu, po czym spożyć go w dowolnym miejscu – w domu, w pracy czy nawet na pikniku. Zamówienie może być również dostarczone na podany adres o określonej porze.
Model take-away gwarantuje również maksimum bezpieczeństwa, ponieważ pozwala zredukować do minimum kontakt pomiędzy klientem a personelem. Goście restauracji nie stykają się również z innymi osobami, co jest bardzo istotne w kwestii zachowania odpowiedniego dystansu, a tym samym bezpieczeństwa. Nie jest tajemnicą, że wraz z pandemią zostało zamkniętych wiele punktów usługowych, w tym punkty restauracyjne. Mogą one jednak świadczyć usługi sprzedaży posiłków na wynos. Te, które się na to zdecydowały, mają szansę przetrwać, bowiem ludzie potrzebują ciepłych posiłków bez względu na to, czy na świecie panuje epidemia, czy też nie.
Co więcej, szacuje się, że po okresie pandemii model take-away nadal będzie cieszył się ogromną popularnością. Powodem jest głównie obecny styl życia i brak czasu, który nie pozwala nam usiąść w restauracji i zjeść. O wiele bardziej klienci wolą zamówić jedzenie do domu bądź odebrać osobiście z lokalu.
Franczyzobiorca w modelu take-away – zalety dla przedsiębiorcy
Franczyzobiorca w modelu take-away może prowadzić mniejszy powierzchniowo lokal, ponieważ umieści w nim jedynie kilka stolików. To zaś ogranicza koszty, gdyż nie trzeba tak dużych pomieszczeń urządzać. Dodatkowo na co dzień mamy znacznie mniej metrów kwadratowych do posprzątania. Nie musimy również zatrudniać personelu, który będzie odpowiedzialny za obsługę klientów przy stolikach. Dlatego też model take-away jest tak przyjazny przedsiębiorcom rozpoczynającym przygodę z gastronomią.